Kør trygt med fleksibilitet

FÅ DEN BEDSTE REJSEOPLEVELSE

Verden har ændret sig. Det har Europcar også.

Grundet Covid-19 har vi implementeret særlige forholdsregler, så du sikkert og trygt kan leje hos os.

 

 

'Sikkerhedsprogrammet’, vores #1 fokus

 

 

KØR TRYGT UDEN BEKYMRINGER

Se her alle aspekterne af sikker billeje

Vi overholder samtlige regler for hygiejne og korrekt social afstand, så du kan leje sikkert og trygt.

 

FAQ – OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Kan jeg køre ind i en rød zone med Europcars køretøjer?

Det er indtil videre ikke længere tilladt at køre udenfor Storbritannien i en lejebil. I de øvrige lande er der ikke restriktioner for vores køretøjer. Kunder bør følge de lokale myndigheders anvisninger samt rejserestriktioner.

Kan jeg køre igennem alle lande i EU med dette køretøj?

Vi har ikke indført rejserestriktioner for vores køretøjer. Kunder bør følge de lokale myndigheders anvisninger samt rejserestriktioner. Vores almindelige lejebetingelser samt vilkår gælder for one-way lejemål med aflevering ved forskellige stationer og i forskellige lande.  

Kan I bekræfte, at køretøjerne er desinficerede?

Alle vores køretøjer bliver rengjort mellem hvert lejemål, og vi har indført yderligere rengøringsproceser herunder desinfektion af overflade i køretøjets kabine.

Hvad sker der med reservation, hvis jeg har mistanke om, at jeg er blevet inficeret eller er blevet bekræftet som inficeret med Covid-19 og har brug for karantæne mens jeg lejer hos jer?

Vi er her for at hjælpe dig. Du bedes straks informere os, hvis du i løbet af dit lejemål bliver smittet – eller har mistanke om at være smittet – og derfor skal i karantæne og ikke kan aflevere din lejebil.

En 9-dages periode iværksættes dernæst og skal overholdes, så risikoen for smittespredning minimeres i forhold til andre kunder. Køretøjet vil derfor forblive i din varetægt i 9 dage, men du opkræves ikke leje fra den dag, du kontakter os.

Undgå kontakt med køretøjet i denne periode. Hvis du ikke informerer os om årsagerne til, at køretøjet ikke er returneret, er vi muligvis nødsaget til at opkræve leje for de yderligere dage. Dette er naturligvis ikke vores hensigt, hvis du er blevet smittet eller i karantæne.

Er der en forsikring, der dækker i tilfælde af force majeure, ulykker og hjemsendelse?

Undgå kontakt med køretøjet i denne periode. Hvis du ikke informerer os om årsagerne til, at køretøjet ikke er returneret, er vi muligvis nødsaget til at opkræve leje for de yderligere dage. Dette er naturligvis ikke vores hensigt, hvis du er blevet smittet eller i karantæne. Forsikring skal tilkøbes af kunden for at dække risici. Grundet situationen har vi dog implementeret en ny Safe & Flex-politik. Europcar tilbyder alle kunder gratis ændringer af bookingen samt gratis annullering op til 48 timer før afhentning.