CORONA Kundeinformation


Kære kunde,

I øjeblikket, hvor verden går ind i usikre tider, hvor de nationale myndigheder træffer ekstraordinære foranstaltninger for at begrænsee Covid-19-pandemien og forstyrrer vores samfunds daglige liv, ser vi os selv som leverandør af en vigtig tjeneste: At bidrage til sikker mobilitet af mennesker og varer såsom mad eller medicin.

I løbet af de sidste to dage har vi oplevet et uventet niveau af efterspørgsel på varevogne, samt på biler, der kan benyttes som et alternativ til offentlig transport. Det er samtidig en måde at bidrage til forskellige sektorers og virksomheders leveringsservice.

Vores netværk er fortsat til jeres rådighed.

Som den førende europæiske biludlejer, konfronteret med beslutningen om at holde vores stationer åbne - eller at lukke dem, mener vi, at den generelle interesse skal være fremherskende. Find her listen over stationer, der forbliver åbne og til din tjeneste, hovedsageligt i lufthavne, jernbanestationer, centrum samt i forstæderne (Vans & Trucks supersites).

Din sikkerhed såvel som vores medarbejderes sikkerhed er vores prioritet nr. 1!

Ud over de udvidede rengøringsforanstaltninger med den systematiske anvendelse af desinfektionsmidler i vores køretøjer,  som vi allerede har implementeret, anvender vi i øjeblikket også ekstra foranstaltninger på disse nøglestationer: systematisk desinfektion af skranken mellem hver kunde og "nulkontakt"-politik (køretøjsnøgle forseglet i en konvolut, når den er desinficeret).

Vi er her for at hjælpe

Vores virksomhed, som opereatør af mobilitetstjenester, har en 70-årig tradition for service til offentligheden og til lokale og internationale virksomheder. I hele denne periode vil vi gøre alt for at fortsætte denne mission med sikkerhed og fleksibilitet.

Kør med fleksibilietet hos os

Europcar indfører både fleksible samt gratis ændrings- og aflysningsvilkår for alle vores kunder.

Vi har udvidet vores gratis ændring og afbestillingspolitik til din nuværende eller fremtidige reservation for enhver afhentning indtil 31. maj 2020.

Ændringer

Afbestillinger op til 48 timer før afhentning

  • Gratis afbestilling op til 48 timer før afhentningstidspunktet
  • Du kan til en hver tid annullere din booking via afsnittet “Administrer min reservation.

Afbestillinger mindre end 48 timer før afhentning

  • Afbestilinger 48 timer før booking og helt frem til selve afhenitningstidspunktet er gratis for leje helt frem til 31. maj 2020. Kontakt venligst vores callcentre pr. telefon eller via e-mail:

FRANCE : +33 825358358 or via e-mail reservationfr@europcar.com

UNITED KINGDOM : +44 08713841087 eller via e-mail  reservationsuk@europcar.com

ITALY : +39 199307030 eller via e-mail europcarres@europcar.com

SPAIN : +34 91 343 45 03 eller via e-mail reservations.es@europcar.com

PORTUGAL : +351 219407790 eller via e-mail reservas@europcar.com

BELGIQUE : +32 23489212 eller via e-mail reservations.belgium@europcar.com

FINLAND : +358 403062444 eller via e-mail reservations@europcar.fi

NORWAY : +47 81551800 eller via e-mail sc@europcar.no

LUXEMBOURG : +352 404228 eller via e-mail europcar@europcar.lu

DENMARK : +45 89331133 eller via e-mail Reservations@europcar.dk

AUSTRALIA : +61 393306160 eller via e-mail reservations@europcar.com.au

NEW ZEALAND : +64 33665574 eller via e-mail  info@europcar.com.au

IRELAND : +353 1 8122880 eller via e-mail reservations@europcar.ie 

GERMANY : +49  (040) 520 18 8000 eller via e-mail infomaster@europcar.com

USA & CANADA : via email webmaster@europcar.com

 

FAQ Covid-19

Kan jeg rejse til en klassificeret rød zone (3 identificerede regioner i Frankrig og i Norditalien - se aktuelle rød zoner her) med et af vores køretøjer? 

Vi implementerer ikke rejsebegrænsninger for brug af vores køretøjer. Kunderne skal følge lokale myndigheders vejledninger og rejsebegrænsninger. Se de lokale danske myndigheders anbefalinger her.

Kan jeg køre til alle lande i EU med dette køretøj? Skal jeg informere jer om hvilke lande jeg vil køre til?

Vi implementerer ikke rejsebegrænsninger for brug af vores køretøjer. Kunderne skal følge lokale myndigheders vejledninger og rejsebegrænsninger. Se de lokale danske myndigheders anbefalinger her. Vores almindelige lejebetingelser og gebyr for envejsleje og aflevering ved andre stationer/lande gælder fortsat. Se vores lejebetingelser her.

Er jeg sikker på ikke at blive smittet ved leje af et af jeres køretøjer? Gør I noget ekstra rengøringsmæssigt, når I klargører køretøjerne? 

Alle vore køretøjer bliver rengjort, før de lejes ud, og vi har indført ekstra rengøring af køretøjerne indvendigt. 

Hvilke forebyggende tiltag har I indført i forhold til, at jeres personale har kontakt med kunder fra mange forskellige lande?

Vi har rådgivet vores personale om at følge de lokale sundhedsmyndigheders vejledninger og anbefalinger i forhold til forebyggende tiltag. 

Jeg er blevet smittet eller har været i karantæne. Kan I hente min lejebil?

Hvis du er blevet smittet eller har været i karantæne så gælder der en 9 dages karantæne for at minimere risiko for smittespredning. Køretøjet vil forblive lejet ud til dig i den 9 dages karantæneperiode. Hvis lejen ikke inkluderer Aflevering eller Afhentningsservice så vil vi hvis muligt afhente køretøjet efter den 9 dages karantæneperiode (bemærk at gebyrer for afhentning kan forekomme).

Har I nogen forsikring som dækker annullering i tilfælde af force majeure eller beredskabs inddæmning? 

Forsikringen skal fremgå af din kontrakt for at dække. Bemærk at ved bookinger på en station som er placeret i en karantæne zone/ "rød zone" af lokale sundhedsmyndigheder, så er der ikke no-show eller afhentningsgebyr inden for 48 timer før afhenting.